Twinkle | Digital Commerce

'Luxe merken laten nog te veel internethandel liggen'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:55

GucciNiet meer dan één op de drie luxe merken in de wereld verkoopt producten online. Een gemiste kans voor de fabrikanten, zo blijkt uit een onderzoek van Forrester dat is uitgevoerd onder 178 luxe merken uit Europa, Azië en de Verenigde Staten.

Volgens het onderzoeksbureau is dit een gemiste kans omdat acht op de tien consumenten die iets meer te besteden hebben, dagelijks internet gebruiken om actief op zoek naar informatie te gaan en regelmatig luxe goederen en diensten online bestellen.

'De luxe sector moet stoppen om te proberen de winkelervaring van in de straat naar online over te brengen. Dat levert vooral slecht functionerende glamourwebsites op', aldus onderzoekster Victoria Bracewell Lewis.

Luxe merken kunnen beter helpen om consumenten tijd te besparen door goede informatie te geven en door online producten en diensten aan te bieden, meent Bracewell Lewos. Ook zou klantenservice via internet kunnen worden verbeterd.
 
Fabrikanten van luxe merken die het relatief goed doen zijn LVMH, Orient-Express, de webwinkel Net-a-Porter en de huwelijkssite Wrapit.