Bijna één op de vijf Duitse winkels (18 procent) verkoopt zijn producten ook via internet. Drie jaar geleden deed iets meer dan één op de tien winkels dat. En hoewel internet gemiddeld goed is voor ongeveer 10 procent van de omzet, laat de beveiliging nog vaak te wensen over.
Dit blijkt uit gegevens van het Duitse bureau voor de statistiek. De online verkopen zijn in Duitsland goed voor ongeveer 4 procent van de totale omzet in de detailhandel.
Met de beveiliging van de webwinkels is het minder goed gesteld. Slechts 44 procent van de Duitse webwinkels maakt gebruik van versleutelde verbindingen als klanten een bestelling plaatsen.
Uit de gegevens blijkt verder dat vooral grotere bedrijven producten via internet verkopen. Bij bedrijven met minder twintig werknemers deed 12 procent dit. Bij bedrijven met 250 medewerkers of meer, was dit 31 procent, zo meldt de Duitse site Heisse.
De Duitse retailsector zou in november en december voor ongeveer 4,6 miljard euro aan producten hebben verkocht. Dat is een half miljard meer dan een jaar eerder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Eén op de vijf Duitse winkels verkoopt ook online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.