Veel organisaties maken gebruik van e-commerce. Deze activiteiten worden in de helft van de gevallen gehinderd door cybercrime. Net als e-commerce wordt ook online winkelen populairder. Dat blijkt uit de ICT-Barometer augustus 2007 over e-commerce en online winkelen van Ernst&Young. Onder e-commerce verstaat E&Y het online doen van zakelijke aankopen. Online aankopen voor privégebruik noemt het 'online winkelen.'
In dit tweemaandelijks onderzoek worden 607 directeuren, managers en professionals uit het bedrijfsleven en overheid ondervraagd over een specifiek onderwerp.
E-commerce
Het onderzoek wil op een aantal vragen met betrekking tot e-commerce antwoord geven. Allereerst wil men weten in welke mate er gebruik wordt gemaakt van e-commerce. Ten tweede vraagt men zich af waar e-commerce voor wordt gebruikt. Vervolgens wordt gekeken in welke mate e-commerce activiteiten worden gehinderd door cybercrime. Ten slotte wordt gekeken naar de belangrijkste valkuilen bij implementatie van ecommerce.
Online winkelen
Met betrekking tot het onderwerp online winkelen zijn er een aantal punten die behandeld worden. Ten eerste welke ontwikkeling online winkelen doormaakt. Vervolgens wat men aanschaft bij online winkelen en de ergernissen daarbij. Ook de fouten die voorkomen bij online winkelen worden behandeld evenals de betalingswijze. Daarnaast wordt er ingegaan op de (privacygevoelige) informatie die mensen al of niet afgeven bij online winkelen. Ten slotte wordt de vraag beantwoord of online winkelen ten koste gaat van fysieke winkels.
Lees hier de resultaten van dit onderzoek.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ICT Barometer: e-commerce en online winkelen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.