Twinkle | Digital Commerce

Driekwart kinderen VS koopt online

2017-05-26
170109
  • [nieuws]
  • 1:27

Amerikaanse kinderen tussen 8 en 14 jaar vinden hun weg online. Ze hebben misschien geen eigen creditcard, maar weten wel hoe ze online moeten shoppen, dat schrijven de onderzoekers van Stars for Kids. Dit is een bedrijven dat merken in contact wil brengen met jonge consumenten. Het Amerikaanse onderzoek zou aantonen dat 77 procent van de kinderen tussen de 8 en 14 jaar wel eens een online transactie heeft gedaan. Vooral muziek, videogames, films, mp3-spelers en beroemdheden genieten hun aandacht.

Betalen

Het onderzoeksrapport meldt verder dat 27 procent van de kinderen wel eens aan een ander heeft gevraagd een transactie voor hen af te ronden. In Amerika, waar een variant van iDeal niet bestaat, is creditcard een veelgebruikt betaalmiddel. 23 procent van de kinderen betaalt met de kaart van de ouders. Maar opmerkelijker is, dat 8 procent met de eigen creditcard zegt te betalen. Daarnaast zorgt 15 procent op een andere manier dat de ouders betalen. Meer dan een kwart, 26 procent, betaalt via een cadeaubon.

Moeder helpen

Meer dan de helft van de kinderen, 56 procent, die online zeggen te shoppen, geeft aan hun moeder te helpen.'In dit onderzoek zagen we duidelijk dat drukke moeders en techniek-geïnteresseerde kinderen krachten bundelen bij online shoppen. Kinderen die hun moeder helpen bij zoveel online taken hebben naar verwachting een nog grotere invloed om familie-aankopen dan we dachten. Dat maakt het proces van het bouwen aan merkloyaliteit specifiek voor kinderen iets wat alle marketeers zouden moeten overwegen!', aldus Adele Schwartz, onderzoekleider.