Webwinkeliers slagen er goed in vrouwen te overtuigen tot aankoop over te gaan, zo blijkt uit onderzoek van ShopMart.
Bijna alle Amerikaanse vrouwen die in de afgelopen 12 maanden online iets kochten, zeggen dat retailers hun zorgen over veiligheid, verzending en retournering hebben weggenomen. Vrouwen zouden vooraf meer terughoudend zijn dan mannen, maar door een flexibel retourbeleid en visualisatie mogelijkheden van de producten, worden vrouwen overtuigd om te aankoop over te gaan.
Zes op de tien vrouwen die online winkelen, koopt er daadwerkelijk iets. 57 procent van de vrouwen geeft aan online research te doen en vervolgens ook online te kopen. 31 procent orienteert zich online, maar koopt vervolgens offline. Vrouwen shoppen wekelijks gemiddeld 1,2 uur online. Meer dan de helft van de tijd die wekelijks wordt besteed aan winkelen wordt online besteed. Daarbij zijn de dagelijkse boodschappen niet meegenomen.
In een aantal categorieën blijkt het nog lastig online aan vrouwen te verkopen. Eenvijfde van de vrouwen geeft aan online nooit eten te zullen kopen, en 14 procent zegt online nooit kleding aan te zullen schaffen. 8 procent zal er nooit schoenen kopen, en 7 procent geen juwelen. Opmerkelijk, want de online verkoop in deze productgroepen -tezamen met meubels- groeit op dit moment hard. En het zijn voornamelijk vrouwen die in deze categorieën kopen.
Bron: eMarketer
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vrouwen kijken én kopen online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.