Twinkle | Digital Commerce

'Callcenters reisbranche zullen inkrimpen'

2017-05-26
350233
  • [nieuws]
  • 0:56

callcenterDat consumenten steeds meer via websites van luchtvaartmaatschappijen hun reisboekingen doen is niet nieuw. Ook directeur Bram Gräber van KLM Nederland is ervan overtuigd dat passagiers dit uiteindelijk via deze weg zullen doen. Gevolg is wel dat callcenters zullen inkrimpen en reisagenten moeten kunnen aantonen wat hun toegevoegde waarde is, willen ze een servicetoeslag per ticket kunnen berekenen. Het gaat dan met name om de eenvoudige routes van A naar B.

Volgens hem vervangt de rol van technologie de menselijke rol. Dat zegt hij tijdens een bijeenkomst van de Dutch Aviation Group. Dat elektronica belangrijk is geworden in het serviceconcept van KLM, blijkt ook uit het feit dat zeventig procent van de KLM-passagiers zich tijdens de afgelopen meivakantie op Schiphol elektronisch incheckte.

De elektronica lijkt niet alleen het reisproces voor passagiers te vergemakkelijken maar draagt ook bij aan de enorme besparingsdoelstellingen die Air France - KLM zichzelf stelt.

Bron: Luchtvaart Nieuws