Twinkle | Digital Commerce

Zomerse weer beïnvloedt online zoektocht

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:04

Een paar dagen zon is genoeg om ook online het complete zomergevoel te hebben en op zoek te gaan naar de typisch zomerse producten. Lokale zoekmachine ilocal ziet dit zomerse gedrag direct terug in de zoekopdrachten. Naarstig is men op zoek naar ‘parasols’,  ‘ventilatoren’ en ‘airco’s’.  

Vooral de zomerse aankopen die men incidenteel koopt, zoals airco’s, stijgen explosief in de zoekopdrachten. Ruim 18 procent van de top 100 zoekwoorden heeft met de zomer te maken. 'Vergeleken met een week geleden stijgen de typisch zomerse zoekwoorden naar hoge posities in onze statistieken. Vorige week werd hier veel minder op gezocht.” vertelt Niek Veendrick, marketing directeur ilocal. 'Zo zie je dat het zomerse weer een gigantische invloed heeft op het Nederlands online zoekgedrag.' 
 
De plotselinge verandering in het zoekgedrag van de Nederlandse consument op ilocal, geeft aan dat wellicht het aankoopgedrag de komende dagen ook in die richting zal uitwijzen. 'Gemiddeld doet 31,3 procent van de ilocal-gebruikers zaken met een op ilocal gevonden bedrijf en gezien de positie stijgingen van de zomerse zoekwoorden zou het kunnen zijn dat de seizoensgebonden bedrijven op ilocal binnenkort goede zaken gaan doen', aldus de zoekmachine.