Twinkle | Digital Commerce

Twinkle presenteert top 50 webwinkels

2017-05-26
436278
  • [nieuws]
  • 2:26

Vandaag valt de jongste Twinkle op de mat. Daarin onder andere een vraaggesprek met Michel Lieffering, Managing director bij Conrad Electronic Benelux – die met de helft minder personeel 40 procent meer omzet wist te halen door de focus op internet. Ook nog aandacht voor onder andere de mogelijkheden van CRM voor webwinkeliers, alles over het optimaliseren landingspagina en de mening van de consument over vergelijkingssites. En de Top 50 van beste webwinkeliers, gekozen door het publiek.

Conrad
Lieffering verhaalt in Twinkle over de sluiting van de vestiging van Conrad in Boekelo, waar het ‘maar een schijntje van de 80.000 producten in de schappen kwijt kon.’ Lieffering staat sinds drie jaar aan het roer bij de Nederlandse dochter van het Duitse Conrad. Van meet af aan wilde hij van Conrad een internetbedrijf maken. En met succes. ‘We hebben zo veel mogelijk procesonderdelen waar mensen aan te pas kwamen geautomatiseerd. Als de klant bestelt via internet en betaalt met iDeal hoeven wij hier helemaal niets te doen.’ En hoewel de Duitse moedermaatschappij de fratsen van Lieffering niet altijd begrijpt, ziet het wel dat Conrad Electronic Benelux de e-commercezaakjes goed voor elkaar heeft. Daarom mag Lieffering deze strategie nu wereldwijd uitrollen. ‘Dat is heel gaaf’, aldus een opgetogen Lieffering in Twinkle.

CRM
De integratie van zoekmachinemarketing met CRM wordt dé ontwikkeling van 2007, voorspellen zoekmachinemarketingspecialisten Jeroen van de Wiel en Keesjan Deelstra. ‘Door je analysesoftware te koppelen aan een CRM-systeem kun je de historie van een koper volgen en zien welke klanten meer waard zijn dan anderen’, aldus Van de Wiel.  Lees het hele verhaal in Twinkle 3.

Top 50 webwinkels
Ook presenteert Twinkle de top 50 van beste webwinkels, gekozen door het publiek. De lijst komt voort uit het kwalitatieve onderzoek dat gehouden is door Q&A.onder de genomineerden voor de Thuiswinkel Awards. ‘Kleertjes.com is een sympathieke winnaar. Niet één van de geijkte namen. Dat is een goed signaal naar de branche toe’, aldus Daniel Ropers van Bol.com, die met een 8,13 op de tweede plaats staat.

1 Kleertjes.com 8,4
2 Bol.com 8,13
3 Score.nl 8,05
4 Tchibo.nl 7,9
5 Conrad.nl 7,88
6 Informatique.nl 7,85
7 Rabobank.nl 7,8
8 Wehkamp.nl 7,79
9 Pdashop.nl 7,76
10 Pixmania.com 7,75
11 Esprit.nl 7,74
12 Albert.nl 7,72
13 Landal.nl 7,71
14 Postbank.nl 7,65
15 Belvilla.nl 7,64
15 Booking.com 7,64
17 Transavia.com 7,62
18 Hotelspecials.nl 7,61
19 Valk.com 7,6
19 Sunweb.nl 7,6
21 Hm.com 7,59
22 Hema.nl 7,58
22 Ebay.nl 7,58
22 Centerparcs.nl 7,58
25 Hunkemoller.nl 7,57
26 D-reizen.nl 7,55
26 Klm.nl 7,55
28 Oad.nl 7,53
28 Kruidvat.nl 7,53
28 Kieskeurig.nl 7,53
31 Neckermann.com 7,52
31 Eci.nl 7,52
33 Scapino.nl 7,45
34 Kijkshop.nl 7,44
34 Bonaparte.nl 7,44
36 Jiba.nl 7,42
37 Independer.nl 7,4
37 Dell.nl 7,4
37 Dynabyte.nl 7,4
37 Marktplaats.nl 7,4
41 Mycom.nl 7,38
41 Bcc.nl 7,38
41 Bruna.nl 7,38
44 Trekpleister.nl 7,37
44 Pabo.nl 7,37
46 T-mobile.nl 7,36
47 Vacanceselect.nl 7,34
48 Bartsmit.com 7,29
49 Vergelijk.nl 7,28
50 Otto.nl 7,23