Maxlead heeft de Search Engine Marketing Award gewonnen. De prijs werd uitgereikt voor een volle zaal in Media Plaza in Utrecht tijdens het Search Engine Marketing Congres. 'Heel sterk in de Transhair-case was de koppeling tussen Search Engine Advertising en Customer Relationship Management', aldus juryvoorzitter Jeroen van de Wiel.
Volgens Van de Wiel is deze koppeling een belangrijke markttrend die zich in 2007 verder zal ontwikkelen. 'De case van Maxlead was zeer degelijk', meent Van de Wiel. 'We hadden het wel verwacht stiekem. We hadden al wat geluiden gehoord', zegt Ronald van Klooster, commercieel directeur bij Maxlead. 'Ik hoorde om me heen dat wij vernieuwend zijn, maar wij deden dit in 2004 ook al.'
'Het is voor veel bureaus moeilijk om gegevens naar buiten te brengen, Transhair was daar wel toe bereid', vervolgt Van Klooster. 'Wij willen zoekmachinemarketing in een goed daglicht brengen. Het kost niet alleen veel geld, maar je kan er ook veel mee verdienen', aldus Van Klooster. 'Onze case werd vernieuwend genoemd. Ik weet veel van CRM, heb zelf een CRM-achtergrond. Als zelfstandig ondernemer was ik de eerste klant van Maxlead.' Van Klooster geeft aan te beschikken over kennis van CRM-processen binnen organisaties en hoe je met die processen binnen zoekmachinemarketing aan de slag kan.
Andere finalisten
Ook over de andere twee finalisten was de juryvoorzitter vol lof: 'Bij de case van ProEducation zag je wel fouten, maar dat zijn leerfouten. Sterkste punt van deze case was dat ze het helemaal zelf hebben gedaan.' Van de Wiel vervolgt: 'De kosten per lead zijn teruggebracht naar 18 euro per lead.' Ook op het gebied van usability scoorde deze case volgens de jury sterk.
De case van Traffic Builders werd geroemd vanwege de zeer hoge conversie. 'Sommige trefwoorden scoorden meer dan 45 procent, dat is uniek. Search Engine Optimalisation moet binnen de case nog groeien', aldus Van de Wiel.
De jury was zeer te spreken over de kwaliteit van de inzendingen dit jaar, en was dan ook niet unaniem in zijn keuze, weet Van de Wiel te melden. Tussen welke cases twijfel bestond laat hij in het midden.
De jury werd naast Van de Wiel gevormd door Ric van Westhreenen (Roodlicht/ alternet), Bert Wiggers (directeur Startpagina.nl), Rik Burger (Accenture), Keesjan Deelstra (auteur handboek 'zoekmachine marketing' en Paul Petermeijer (BBP/ Twinkle).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Maxlead wint Search Engine Marketing Award 2007
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.