Twinkle | Digital Commerce

West-Europeanen steeds langer online

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:11

West Europeanen zijn steeds langer online. Dit komt vooral door het stijgende gebruik van internet voor persoonlijke contacten en het feit dat steeds meer mensen een breedbandverbinding hebben, stellen de onderzoekers van EIAA en Synovate.

De European Interactive Advertising Association (EIAA) en Synovate deden telefonisch onderzoek in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italie en Zweden (1000 respondenten per land) en Nederland en Belgie (500 respondenten).

In Frankrijk, Noorwegen, het VK, Zweden en Denemarken is de breedbandpenetratie 84 procent of hoger. Hoe hoger dit percentage, hoe langer men tijd online doorbrengt. Het gemiddelde voor West Europa is nu wekelijks 11 uur en 20 minuten. In 2005 was dit meer dan een uur minder, een stijging van 10,6 procent zegt het EIAA.

Social networking is daarbij de snelst stijgende online activiteit. Van alle Europeanen is bijna een kwart de afgelopen maand op een dergelijke site geweest. Onder 16 tot 24 jarigen is dit 32 procent. Volgens de onderzoekers is dit in 2007 de belangrijkste markt voor adverteerders.

In Duitsland en Spanje zijn online fora het meest populair (respectievelijk 36 en 31 procent). In Zweden is het hoogste percentage online radioluisteraars (43 procent luistert tenminste één keer per maand), gevolgd door Spanje en Frankrijk. Fransen zijn het meest actief op weblogs van de onderzochte landen, 25 procent komt er minstens één keer per maand.

Bron: eMarketer