Albert.nl, de bezorgservice van Ahold, groeit dit jaar naar verwachting met 25 procent. 'We kunnen de vraag nauwelijks aan,' zegt Angélique Wouters, formulemanager bij Albert.nl tegenover Het Parool. 'Elk jaar moeten we onze groeiprognoses bijstellen.’
Sterke groei
Albert bestaat deze maand vijf jaar. ‘Als we dat zouden willen, zouden we nog veel sterker kunnen groeien’, aldus Wouters. ‘Maar dat kan ten koste gaan van de kwaliteit van onze dienstverlening. Een groei van 25 procent is al zeer fors. Daarom willen we het rustig aan doen.' Concurrentie laat op zich wachten. Het zijn nu voornamelijk de kleine, lokale supermarkten die thuisbezorgen.
IJburg
Albert.nl bezorgt nog niet in het hoge noorden en de zuidelijke provincies. Op dit moment kan 65 procent van de Nederlandse huishoudens terecht bij Albert.nl. Onlangs werd daar nog de Amsterdamse wijk IJburg aan toegevoegd, omdat daar veel jonge gezinnen wonen.Dit is de belangrijkste doelgroep voor Albert.nl. Maar ook de zakelijke markt ‘ontdekt’ de bezorgdienst, zoals advocatenkantoren en kinderdagverblijven.
Niet winstgevend
Vorige week werd duidelijk dat de omzet van de internetsupers stijgt. Eerder dit jaar gaf Albert.nl al aan dat de investeringen over 25 jaar terugverdiend zullen zijn. Ook dit jaar is de dienst nog niet winstgevend. Wel nam in vijf jaar het aantal bestellingen toe van drie- tot twaalfduizend per week. Het gemiddelde bedrag dat klanten spenderen steeg minder hard, van 100 euro naar 120 euro.
Wij berekenen ook al onze kosten van betalingen die met creditcard worden gedaan reeds door aan onze klanten en dit zonder gemor of gemopper. We geven het dan ook duidelijk aan in onze algemene voorwaarden op onze website en in het betalings overzicht voordat de klant de order bevestigd.
Onze creditcard betaling lopen via Paypal. Deze hebben wel in de TOS staan dat de kosten niet doorberekend mogen worden. We hebben daar echter nog nooit problemen door ondervonden. Onze omschrijving is dan ook niet "PAYPAL FEE" maar "Kosten voor betaalwijze"