Twinkle | Digital Commerce

4 genomineerden Nima Marketing Jaarprijs 2006

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:24

Na een shortlist van 15 organisatie heeft de jury nu 4 organisaties genomineerd voor de Nima Marketing Jaarprijs 2006: Albert Heijn, Gsus, Hyves en Postbank.

De prijs wordt uitgereikt aan de organisatie die op marketinggebied het afgelopen jaar het beste heeft gepresteerd en waarop de kwalificatie ‘marktgericht ondernemen’ van toepassing is. Hans Hagenaars van de Postbank werd eerder dit jaar Marketeer of the Year 2006. Toen was ook Sander van der Laan van Albert Heijn genomineerd.

Shortlist
Uit enkele honderden Top 3-inzendingen van marketeers in Nederland is een shortlist van 15 organisaties samengesteld. Op de shortlist stonden naast de genomineerden de volgende organisaties: Bugaboo, Danone, Gemeente Amsterdam (I Amsterdam), H&M, IBM, Happinez, NRC Next, T-Mobile, Unilever, Viktor & Rolf, VisionClinics en Volvo. Tijdens de jury-bijeenkomst werd unaniem besloten om het innovatieve en succesvolle Nederlandse merk Gsus toe te voegen aan de lijst.

Jury
De jury van de NIMA Marketing Jaarprijs 2006 bestaat uit de volgende personen: Jury-voorzitter Herwin van den Berg (Heineken), vice-voorzitter Muriël Arts (Talpa/NIMA Bestuurslid) en vanuit het bedrijfsleven Stephan van Kruisselberge (TomTom), Franc Reefman RM (Friesland Foods Western Europe), Colette Cloosterman-Van Eerd (Jumbo Supermarkten), Martijn Gleijm (Gleijm & van der Waart) en René Repko (HEMA).

Vanuit het Register voor Marketeers: Paul Postma RM (Paul Postma Consultancy) en Annette Ottolini RM (Waternet) en vanuit de wetenschap Prof. Dr. Ruud Frambach (VU Amsterdam) en Prof. Dr. Eric Waarts RM (Erasmus Universiteit).  Vanuit de media Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing), Léon Bouwman (Adformatie), Paul de Gram (Business) en Gerrit-Jan Bomhof RM (AD Nieuwsmedia).

De Nima Marketing Jaarprijs 2006 wordt op 7 december uitgereikt tijdens het Societal Event (het jaarlijkse Galafeest van het NIMA) in Grand Hotel Huis ter Duin.

Bron: Molblog