Twinkle | Digital Commerce

Tchibo start tv-show

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:59

De Duitse postorderaar Tchibo start met een televisieshow.  In uitzendingen van drie minuten wordt in ‘magazine-stijl’ het aanbod onder de aandacht gebracht. Centraal staat daarbij één hoofdthema. Zo zal bijvoorbeeld een artikel uit het assortiment als uitgangspunt dienen, gaat de show in op de achtergronden van koffieconsumptie en behandelt het nieuws van Tchibo. Ook de presentatie van aanbiedingen en tv-spelletjes maken onderdeel uit van het marketing format.

De show wordt door twee bekende Duitsers gepresenteerd en wordt twee keer per week uitgezonden op RTL. Omdat de grootste kijkersgroep van de zender 14- tot 49-jarigen zijn, bereikt de postorderaar naar eigen zeggen de gewenste doelgroep.

Prime time
De show is iedere woensdagavond op prime-time, namelijk om 20.15 uur, tijdens de eerste reclame-onderbreking van het populaire programma Super Nanny. Dit programma trekt wekelijks ruim vier miljoen kijkers. Ook op dinsdag is er een show, direct na het nieuwsprogramma Punckt 12, dat rond de twee miljoen kijkers trekt.

De ‘Tchibo-show’ is een gezamenlijk marketinginitiatief van de food- en non-foodafdelingen van Tchibo. RTL neemt de productie voor rekening en Scholz & Friends/Couch Potatoes biedt ondersteuning bij de invulling.