Met Belle.nl richt telecomprovider Orange zich volledig op vrouwen. Na een testperiode van twee maanden zal de site vanaf volgende week meer onder de aandacht worden gebracht, meldt Marco Merkx, bij Orange verantwoordelijk voor internet- en e-commerce gerelateerde zaken gisteren op Marketing3.
Whitelabel
Merkx kreeg de opdracht van Orange, die meer online wilde gaan doen, om met een ander soort shop, een whitelabel te komen. Merkx presenteerde enkele verschillen tussen mannen en vrouwen in online shoppen, en dan met name bij de zoektocht naar een nieuwe mobiele telefoon. Vrouwen bellen meer, besteden meer online en de context van een product is voor hen belangrijker. Daarnaast scannen vrouwen meer, terwijl mannen gelijk de diepte ingaan, aldus Merkx.
Basaal segmentatiemiddel
Online telecomshops, in april dit jaar waren dit er zo’n honderd in Nederland, zijn volgens Merkx redelijk homogeen en gefocused op prijs en incentives.Hij noemt het opmerkelijk dat dit ‘basale segmentatiemiddel nauwelijks online gebruikt wordt’. Het gebeurt nu wel steeds meer, met voornamelijk aandacht voor design en lifestyle, aldus Merkx.
Belle.nl ziet eruit als een magazine, met een shop erachter. Toestellen zijn in een ‘glossy omgeving’ geplaatst.
Ook offline
Na de soft launch twee maanden geleden heeft Belle.nl voornamelijk kwalitatieve feedback verzameld. Volgende week gaat de nieuwste versie life. Dan zullen meer affiliate-netwerken worden ingezet en promopartners gezocht. Op langere termijn wil Belle.nl ook offline toestellen gaan verkopen, bijvoorbeeld door het plaatsen van een ‘koopzuil’ in modezaken, aldus de e-commercemanager.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Basaal segmentatiemiddel nauwelijks gebruikt'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.