Twinkle | Digital Commerce

Campagne feestdagen start begin november

2017-05-26
  • 0:49

De verkopen voor de feestdagen beginnen dit jaar eerder online. Onderzoek onder multichannel retailers door Shop.org en Shopzilla  toont aan dat meer dan zestig procent van de retailers begin november zal starten met de promotie voor de feestdagen. Vooral e-mail en zoekmachinemarketing zal daar deel van uitmaken.

Ruim 60 procent geeft aan de verzending van e-mail naar vaste klanten die periode te verhogen, ruim 23 procent zal ook meer e-mail naar prospects versturen.

Bijna iedere retailer is van plan te investeren in zoekmachinemarketing, namelijk 97,4 procent. Ook alternatieve online marketingplatforms worden het laatste kwartaal niet geschuwd, zoals weblogs en RSS feeds (41,6 procent) en virale marketing campagnes (79,5 procent).

Offline campagne wordt door de multichannel retailers ook gevoerd, vooral door te adverteren in kranten (44 procent) en op televisie (26,3 procent).

Bron: Internet Retailer