Steeds meer Chinezen vinden hun weg online. Door 40 procent van de internetgebruikers wordt ook online gewinkeld, blijkt uit onderzoek van UPS International.
Van alle internetgebruikers zegt 23 procent minder dan één keer per maand online te shoppen, 11 procent doet dat één tot twee keer per maand en 6 procent koopt drie keer of meer iets via een webshop.
Populaire producten
De populairste producten om online aan te schaffen in China zijn boeken, muziek en videos (45 procent in 2006). In 2005 was dit nog 22 procent. Dit wordt gevolgd door consumenten elektronica (26 procent). Een stijging van 4 procent ten opzichte van 2005. Kleding en modeaccessoires stegen met 10 procent tot 26 procent. Bijna één op de vijf koopt schoonheidsproducten online.
De meeste Chinezen kopen bij een Chinese webshop. Slechts 27 procent heeft toegang tot Amerikaanse producten op het web, blijkt uit het onderzoek.
Toegang tot internet
Ruim 70 procent heeft thuis een computer. In 2005 was dit 59 procent. Ook de computer op het werk zorgt voor toegang tot internet (34 procent), internetcafés (15 procent, een stijging van 3 procent) en de mobiele telefoon (11 procent versus 6 procent in 2005)
UPS deed het onderzoek onder 1200 modale consumenten in zes Chinese steden. Vooral Peking, Shanghai en Guangzhou wonen veel online shoppers.
Bron: Internet Retailer
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twee op de vijf Chinezen shopt online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.