Twinkle | Digital Commerce

Thuiswinkelen stijgt in VS in zomerperiode

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:31

Het aantal huishoudens in de Verenigde Staten dat in de zomer vanuit huis een aankoop doet (online, via catalogus of televisie) stijgt. Volle agenda’s is voor 27 procent de reden om meer vanuit huis te winkelen. stijgende brandstofprijzen is hier voor een kwart van de Amerikanen de oorzaak van, blijkt uit onderzoek van Harris Interactive.

Bij de keuze voor een aanbieder geeft maar liefst 96 procent van de respondenten aan dat de beschikbaarheid om producten terug te sturen doorslaggevend is. Het is zelfs een cruciale factor. Als voor het terugsturen van producten vereist wordt dat de consument het product naar een postkantoor of afgeefpunt moet brengen, geeft maar 13 procent aan ‘hoogstwaarschijnlijk’ bij de retailer te zullen kopen.

Uit het onderzoek blijkt dat vanwege de stijgende brandstofprijzen en de drukke zomerschema’s meer vanuit huis gedaan wordt. Zo geeft  85 procent aan thuis te eten, in plaats van buiten de deur. 55 procent huurt een film, in plaats van een bezoek aan een theater en 25 procent koopt vanuit huis, in plaats van in fysieke winkels.

Volgens de onderzoekers moeten retailers om het groeiende aantal thuiswinkelaars te bereiken, zich focussen op het  overtuigen van de consument tijdens het hele aankoopproces. Voor 86 procent is ‘overtuigd zijn’ de belangrijkste reden om ergens een aankoop te doen, voor 88 procent is dat de mogelijkheid om dag en nacht te kopen, en voor 63 procent is kostenbesparing doorslaggevend. 59 procent vindt privacy belangrijk. Barrières voor het thuiswinkelen zijn er ook, waaronder: de mogelijkheid om het product aan te raken (79 procent) en verzendkosten (71 procent)

Harris Interactieve deed telefonisch onderzoek tussen 7 en 10 juli onder 1.122 Amerikaanse volwassenen, vanaf 18 jaar.

Bron: Internet Retailer