Twinkle | Digital Commerce

Ruim helft herkent Thuiswinkel Waarborg

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:20

Ruim de helft van alle Nederlanders herkent het thuiswinkel waarborg, blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in samenwerking met Thuiswinkel.org.

Wijnand Jongen, directeur van branchevereniging Thuiswinkel.org is blij met de stijging van de landelijke bekendheid van het keurmerk: ‘Consumenten kiezen niet alleen bewust voor internet als oriëntatiekanaal, maar ook als bestel- en aankoopkanaal. Het gedrag van de Nederlandse consument verandert. Dat blijkt niet alleen uit de sterk toenemende consumentenbestedingen op internet maar wordt nu ook weer bevestigd door het toenemende vertrouwen van consumenten in het keurmerk Thuiswinkel Waarborg. Consumenten letten actief op het keurmerk Thuiswinkel Waarborg bij het maken van hun keuze waar wél en waar níet te shoppen!’, aldus Jongen. 

Herkennen van logo

Zo’n 56 procent  van alle Nederlanders herkent inmiddels het Thuiswinkel Waarborg logo en associeert dit met onder andere ‘betrouwbaarheid’, ‘naleving van regels’ en ‘bescherming van de consument’. Van alle ondervraagden geeft 30 procent aan dat ze weten dat er een keurmerk is voor thuiswinkelen. Van die mensen weet vervolgens 14 procent spontaan ‘Thuiswinkel Waarborg’ te noemen.

In 2003 herkende 13 procent van de Nederlanders van 18 jaar en ouder ‘Thuiswinkel Waarborg’. Dit jaar is 31 procent.  Als vervolgens het logo wordt getoond, geeft 56 procent de ondervraagden aan het Thuiswinkel Waarborg te kennen.

Ruim de helft van de ondervraagden geeft aan eerder geneigd te zijn iets op de site te kopen wanneer het Thuiswinkel Waarborg logo op de site staat. Overigens geeft 12 procent aan het oneens te zijn met deze stelling.  Op de stelling dat het logo aangeeft dat het betrouwbaar is bij dit bedrijf te kopen reageert 72 procent positief. Slechts 2 procent is het met die stelling niet eens.