Het aantal verkopen van tweedehands auto's via internet is sinds januari toegenomen met 30,6 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat constateert prijs- en productvergelijker Vergelijk.nl. Ook AutoTrack.nl, waarbij ruim 5.000 autobedrijven zijn aangesloten, ziet in de maanden januari, februari en maart een forse stijging van het aantal bezoekers en zoekopdrachten.
'Occasions zijn voor de consument bouwjaartechnisch beter om in het begin van het jaar te kopen. De prijzen liggen dan lager omdat de auto op papier weer een jaar ouder is,' aldus Kirsten Andeweg, marketingmanager van Vergelijk.nl. Internet speelt een zeer prominente rol in het oriëntatieproces bij de aanschaf van een auto. Uit onderzoek van AutoTrack.nl blijkt dat maar liefst 87 procent van de consumenten autosites gebruikt bij de oriëntatie van de aankoop van een 'nieuwe' auto. De verwachting is ook dat dit voorjaar het aantal verkopen nog hoger komt te liggen. 'Door een goede vergelijking te maken op model, uitvoering, prijs en specificaties heeft de consument goed inzicht in hoeveel een auto redelijkerwijs waard is. Occasions worden dagelijks toegevoegd, waardoor de consument steeds meer keuze heeft,' licht Andeweg toe.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Verkoop occassions via internet groeit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.