Twinkle | Digital Commerce

Campagne Hotels.nl geen 1 april grap

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:19

Hotels.nl, een online boekingsmachine voor 800 hotels, voert een grote landelijke campagne. Zet zet daarvoor een bijzonder campagneteam in. ‘Iedereen dacht dat het een 1 april grap was, maar niets is minder waar. Vanaf die datum promoten, verspreid over heel Nederland, kudden schapen onze site,' aldus Miechel Nagel, Algemeen Directeur van Hotels.nl. Hotels.nl heeft daarmee de Nederlandse primeur voor deze nieuwe vorm van adverteren, een idee van lease a sheep.  

Het vergroten van de naamsbekendheid bij de doelgroep is het doel. ‘Wij richten ons op een wat oudere doelgroep. Daar zit groei in. De kinderen zijn de deur uit en ze kunnen vaker een weekendje weg,’ geeft Nagel aan. 'Daarnaast zoeken jongeren eerder een slaapplaats bij vrienden.'

In de campagne staat centraal dat hotels.nl geen boekingskosten worden doorberekent. ‘We genereren onze inkomsten via commissies. Hotels betalen minimaal 7 procent commissie,of ze een hoger percentage kiezen. Hoe meer commissie een hotel betaalt, hoe hoger het hotel bij de zoekresultaten staat.’

Ruim 90 procent van de boekingen is online, de overige boekingen gaan via het callcenter. Nagel: ’81 procent van de boekingen wprdt gedaan door leisure-gasten. Dan is het opvallend te noemen dat bijna 60 procent van de boekingen tijdens werktijd wordt gemaakt,' zegt Nagel.

Op de site komen voornamelijk Nederlandse boekers, maar ook Engelsen, Amerikanen en Duitsers boeken via site. Meest favoriet zijn de hotels in Amsterdam, gevolgd door Utrecht, Maastricht en Rotterdam.