Twinkle | Digital Commerce

Retailer verhoogt omzet door gesegmenteerde e-mail

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:52

Door het gebruik van gesegmenteerde gegevens heeft Baseball Express zijn omzet verdubbeld. E-mailmarketingcampagnes die zich op een specifiek publiek richten zijn effectiever, dan e-mailcampagnes die zich op een algemeen publiek richten, aldus de retailer.

De retailer verkoopt het meeste offline via de catalogus. Maar inmiddels is de webshop goed voor 40 procent van de omzet, een stijging van 400 procent ten opzichte van 2004. ´Een groot deel van deze stijging kunnen we toeschrijven aan een betere e-mailverzending en gedragsgericht denken´, zegt internetanalist Richard Calentine. Met deze benadering wordt alleen relevante, gerichte e-mail verstuurd, gebaseerd op het bezoekersgedrag.

Baseball Express gebruikt hiervoor Coremetrics Segmentation Workbench, een tool van Coremetrics Inc. voor analyse van webverkeer, geïntegreerd met het Responsys Interact e-mailmarketingplatform.