Twinkle | Digital Commerce

Sector geeft in tv-campagne uitleg over situatie pakketbezorging

2020-04-10
1000562
  • 1:14

De e-commercesector start vandaag met een televisiecampagne om consumenten bewust te maken van de situatie rondom pakketbezorging in deze tijd.

Ook distributiecentra en vervoerders hebben te maken met de maatregelen rondom het coronavirus. Daarnaast staat de sector, onverwachts, onder druk omdat veel mensen ineens gaan bestellen. Daarom loopt het online shoppen niet altijd op de gewone manier, denk aan vertragingen in pakketbezorging. Daarnaast zijn er nog vele nieuwe initiatieven of bestaande shops die tijdelijk hun deuren moeten sluiten.

Om begrip te vragen voor de situatie en consumenten bewust te maken van die situatie start branchevereniging Thuiswinkel.org in samenwerking met webshops en vervoerders vandaag een televisiecampagne, in de Sterreclame op de publieke omroep. De Ster heeft gratis zendtijd in reclameblokken aangeboden aan brancheverenigingen. Op deze manier kunnen zij aan een groot publiek uitleggen hoe de situatie momenteel is in hun branche. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, legt uit: ‘Met deze branchebrede campagne vragen we begrip aan de consument en laten we zien dat we aan de achterkant hard werken en het onder controle hebben.’

Momenteel worden dagelijks volgens de branchevereniging 1,5 miljoen pakketjes bezorgd. Dat zijn vergelijkbare cijfers met die van de – normaal gesproken – drukste periode in December. ‘En daar bereiden webwinkels en vervoerders zich samen normaal gesproken maanden op voor. Tijdens de duur van de commercial – 30 seconden – zijn dat er dus 512’, besluit Jongen. De commercial is hieronder te bekijken.