Twinkle | Digital Commerce

Betaalmiddel Bill wint eerste Jetix Concept Award

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:02

De Jetix Concept Award is in het leven geroepen door Jetix en wordt uitgereikt aan de partij die de leukste multimediale actie voor kids heeft ontwikkeld. De Bill -campagne (een ‘betaalmaatje’ binnen MSN Messenger), werd door ruim 2500 kids als leukste actie gezien.

Een vakjury bestaande uit een drietal kidsreclame-experts selecteerde vijf multimediale campagnes, die in 2005 bij Jetix te zien zijn geweest. De campagne moest multimediaal, origineel en vooral leuk zijn. De afgelopen weken werden kijkers van Jetix via on-air promo’s opgeroepen om hun stem uit te brengen op de leukste actie. De genomineerden waren: Caphunt (Henkel), Hollandse Appel (Fruitmasters), Jungle weken (Super de Boer), Lekker Buiten spelen (Masterfoods) en Bill (SNS). De multimediale Bill-campagne moest de doelgroep kennis laten maken met Bill en de mogelijkheden om in webwinkels en aan buddies te betalen. De campagne werd opgebouwd rondom HotNews.nl, de best bekeken jeugdserie in 2005. En met succes! Zo leverde de online Bill-prijsvraag op www.hotnews.nl  meer dan 60.000 reacties op. Daarnaast is de Bill-campagne in de Jetix Magazines op televisie én in de serie zelf ondersteund.