Twinkle | Digital Commerce

Amazon stopt drones en Alexa in Super Bowl reclame

2017-05-28
85814826
  • [nieuws]
  • 1:17

Amazon trok vannacht de aandacht met drie peperdure spotjes rond de Super Bowl. De grootste online retailer ter wereld koppelde daarin twee veelbesproken technieken: drone-bezorging met Prime Air en spraakherkenning van Alexa.

Hoewel de spotjes (drie keer 10 seconden in het vierde kwart) gingen over een zak chips voor tijdens het kijken op de bank, waren ze niet bedoeld om directe actie te genereren.

Disclaimer
Commerciële pakketbezorging met drones is weliswaar technisch mogelijk, maar Prime Air is nog allesbehalve realiteit voor consumenten door juridische en technische obstakels. Disclaimer dan ook: Prime Air is not avaliable in some states (or any really). Yet.’

Spraakherkenning
Spraakherkenningssoftware daarentegen is aan een opmars bezig. Steeds meer Amerikanen halen een Amazon Echo of een Asisstant, de praatpaal van Google, in huis. Het aantal ‘skills' van Amazon Alexa – te vergelijken met apps voor smartphones – neemt de laatste tijd flink toe. Ontwikkelaars brachten sinds oktober vierduizend nieuwe integraties uit voor de digitale assistent, rapporteerde Amazon in zijn jaarcijferbericht. Dat zijn er meer dan in de vijftien maanden ervoor.
 
Lees ook: ‘Alexa, order my Starbucks’ (31 januari 2017)


In het komende nummer van Twinkle, dat volgende week verschijnt, leest u meer over de opkomst van spraakherkenning.