Twinkle | Digital Commerce

RED start 'iBood voor reizen'

2017-05-27
167134
  • [nieuws]
  • 1:17

Boekvandaag.nl_REDAlle reisorgansisaties op de Nederlandse markt kunnen hun last-minute reizen voortaan aanbieden aan online-marketingbureau RED. Dagelijks zet het bureau één reis centraal op Boekvandaag.nl.

Het aanbod op Boekvandaag.nl, variërend van een rondreis door Thailand tot een weekendarrangement Disneyland Parijs, is alleen op de betreffende dag tegen de 'stuntprijs' te boeken. Op is op.

Nieuwsbrieven
Via nieuwsbrieven kunnen klanten dagelijks op de hoogte blijven van het aanbod op Boekvandaag.nl. Daarmee werkt de site volgens hetzelfde principe als het succesvolle Nederlande bedrijf iBood, dat een grote diversiteit aan fysieke producten verkoopt.

Corendon, Peter Langhout Reizen en GoMundo
De bestellingen op Boekvandaag.nl komen direct terecht in de boekingssystemen van reisaanbieders, die alleen bij verkoop een commissie verschuldigd zijn aan RED Online Marketing. Onder andere Corendon, Peter Langhout Reizen en GoMundo proberen via Boekvandaag.nl zonder risico last-minutes aan de man brengen. Volgens Roy Platje van RED willen veel andere participanten niet bij naam worden genoemd, uit angst om reisbureaus in de straat voor het hoofd te stoten.

Selectief en kritisch
Platje benadrukt dat RED er veel aan gelegen is het aanbod op Boekvandaag.nl voor grote groepen mensen relevant te houden: 'We zullen selectief en kritisch zijn en aanbiedingen in principe zo ver mogelijk voor de reisdatum communiceren. We gaan niet donderdag pas roepen dat je op zaterdagnacht zo goedkoop op vakantie kan.'

Gepersonaliseerde reisaanbiedingen
Voorlopig krijgt iedere vakantiezoeker dezelfde reis aangeboden. Binnenkort gaat RED op basis van klikgedrag klantprofielen opstellen, waarna een begin wordt gemaakt met gepersonaliseerde aanbiedingen. Platje: 'Dat doen we aan de hand van persoonsgegevens en verder op subtiele wijze. Als we zien dat bepaalde mensen nooit mails openen met reisaanbiedingen naar Turkije, dan krijgen ze die ook niet meer.'