Twinkle | Digital Commerce

Douglas in zee met Budbee

2025-12-17
1000562
  • [nieuws]
  • 0:46

Klanten van Douglas in Nederland en België kunnen hun beautyproducten voortaan laten bezorgen via de bezorgdienst van Budbee.

De samenwerking met Budbee, onderdeel van Instabee Group, is onderdeel van een bredere multi-carrier strategie van Douglas. Hiermee wil de retailer inspelen op de groeiende behoefte aan flexibiliteit en duurzaamheid bij consumenten. Onderdeel daarvan is de inzet van alternatieve bezorgmodellen, zoals het ophalen van pakketten bij lockers.

Volgens Douglas-directeur e-commerce Haske Brukx past deze stap goed binnen de ESG-strategie van het bedrijf. Budbee werd gekozen vanwege de klantgerichte en efficiënte service, met leveringen via lockers op gunstige tijden en zonder fossiele brandstoffen.

Instabee ondersteunt retailers met flexibele bezorgoplossingen en ziet een duidelijke verschuiving in voorkeuren van consumenten. Zelfs in markten waar thuisbezorging dominant is, groeit de vraag naar duurzame alternatieven. Volgens Budbee-countrymanager Jørgen Höppener biedt de samenwerking klanten meer gemak, zonder in te leveren op service of snelheid.