Delivery Hero onderzoekt verschillende strategische opties om de aandeelhouderswaarde te vergroten.
Dat meldt het bezorgplatform in een brief aan investeerders. Externe financiële en juridische adviseurs ondersteunen het bedrijf bij de analyse. Mogelijke stappen zijn het afstoten van activiteiten, strategische samenwerkingen, kapitaalmarkttransacties en aanpassingen in de kapitaalstructuur.
Aanleiding voor het onderzoek is de volgens Delivery Hero teleurstellende koersontwikkeling van het aandeel, ondanks stevige operationele vooruitgang. In de twaalf maanden tot en met het derde kwartaal van 2025 boekte het bedrijf een gecorrigeerde EBITDA van circa 900 miljoen euro. Ter vergelijking: in 2021 leed Delivery Hero nog een verlies van ruim 1 miljard euro.
Tegelijkertijd groeide de GMV van 38 naar 50 miljard euro. Het bedrijf wist daarbij de winstgevendheid te behouden in competitieve markten zoals Zuid-Korea, Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten. Ook heeft Delivery Hero zijn positie als marktleider behouden in 90 procent van de markten waarin het actief is.
Met het onderzoek naar strategische alternatieven wil het bedrijf blijven bouwen aan winstgevende groei en zijn positie als wereldwijd bezorgplatform verder versterken.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Delivery Hero onderzoekt strategische opties voor verdere groei