De Bpostgroup – waar onder andere bpost onder valt - gaat verder als bnode. Met de nieuwe naam introduceert de logistieke speler ook een vereenvoudigde merkarchitectuur.
De naamswijziging volgt zes maanden na de Capital Markets Day, waar de groep haar ambities als digitale logistieke speler in Europa, Noord-Amerika en Azië presenteerde. De nieuwe merkstructuur vervangt 31 merknamen door vier kernmerken: bnode als overkoepelend merk, paxon voor third-party logistics (3PL), Landmark Global voor grensoverschrijdende logistiek en bpost voor lastmilebezorging in België en Nederland
Volgens CEO Chris Peeters weerspiegelt de nieuwe structuur de strategische transformatie van postbedrijf naar volwaardige logistieke dienstverlener. ‘We brengen onze sterktes samen en maken de klantervaring eenvoudiger.’
Focus op herkenbaarheid en schaal
De rebranding moet zorgen voor meer duidelijkheid voor klanten en meer commerciële slagkracht in de markt. De naam bnode combineert verwijzingen naar België, ‘business’ en ‘borderless’ met het idee van een node (knooppunt) in een netwerk.
De invoering van de nieuwe merken start in januari 2026 met Landmark Global, gevolgd door paxon in het tweede kwartaal. bpost behoudt zijn naam, maar krijgt een vernieuwde visuele identiteit.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Moederbedrijf Bpost verandert naam