Zalando zag in het derde kwartaal van 2025 opnieuw groei. Het aantal actieve klanten steeg naar 61,4 miljoen.
De integratie van About You had in het derde kwartaal een duidelijke impact op de resultaten. De bruto handelswaarde (gmv) groeide met 21,6 procent naar 4,2 miljard euro. De omzet steeg met 26,5 procent tot ruim 3 miljard euro. Gecorrigeerd voor de overname bedroeg de groei respectievelijk 6,7 en 7,5 procent. Het aangepaste bedrijfsresultaat (ebit) kwam uit op 96 miljoen euro, een lichte stijging ten opzichte van een jaar eerder.
Ook in het b2b-segment zag Zalando groei. De omzet steeg daar met ruim 15 procent tot 277 miljoen euro. Zo breidde het bedrijf onder meer de samenwerking met Marks & Spencer uit. Deze retailer besteedt nu ook de volledige fulfilment van zijn Europese e-commercetak aan Zalando uit.
Focus op sport en lifestyle
Om het sportsegment verder uit te bouwen, kondigde Zalando een strategisch partnerschap aan met de Duitse voetbalbond DFB. Tot 2030 is het bedrijf hoofdsponsor van de mannen-, vrouwen- en jeugdteams. Ook sloot Zalando sponsorovereenkomsten met grote marathons in Rotterdam, Kopenhagen en Berlijn.
Zalando bevestigde de financiële verwachtingen voor heel 2025.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando groeit door, zet in op sport en breidt b2b-partnerschappen uit