Zalando breidt zijn vernieuwde shoppingapp met gepersonaliseerde feed en deelbare klantprofielen uit naar 22 Europese markten.
De app biedt gebruikers een AI-gestuurde feed vol gepersonaliseerde content, zoals shoppable video’s, productaanbevelingen en campagnes van merken en creators. De nieuwe ervaring was sinds juli beschikbaar in zes landen en wordt nu stap voor stap uitgerold naar zestien extra markten.
Tegelijkertijd introduceert Zalando klantprofielen waarin gebruikers hun favoriete producten, merken en moodboards kunnen bewaren én delen. Daarmee zet het platform in op meer interactie en inspiratie tussen gebruikers.
Volgens medeoprichter Robert Gentz is de vernieuwing een volgende stap in Zalando’s strategie om meer te zijn dan een verkoopkanaal. ‘We combineren gemak, entertainment en community in één ervaring. Zo willen we een relevant modeplatform blijven.’
De functies zijn vooralsnog beschikbaar voor een deel van de iOS-gebruikers en worden gefaseerd verder uitgerold.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando rolt vernieuwde app uit naar 22 landen