AutoTrack en Gaspedaal.nl gaan formeel verder binnen de AutoScout24-groep. Volgens AutoScout24 blijven alle merken zelfstandig opereren. Autobedrijven kunnen zelf kiezen op welke platforms zij hun occasionaanbod plaatsen.
Meer bereik, meer functionaliteiten
Voor autobedrijven betekent de overkoepelende samenwerking onder meer toegang tot het technologieplatform van AutoScout24. Dealers op AutoTrack profiteren van meer datagedreven oplossingen, terwijl AutoScout24.nl gebruik kan maken van het grote bereik van Gaspedaal.nl, dat fungeert als vergelijkingssite voor auto-advertenties.
Volgens de bedrijven is het doel van de samenwerking het verbeteren van de ervaring voor zowel autobedrijven als consumenten. Er verandert voorlopig niets aan de zichtbaarheid of het beheer van advertenties voor gebruikers.
In 2019 nam AutoScout24 de sites al over van DPG Media, toen nog opererend onder de naam AutoWereld.nl.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
AutoTrack en Gaspedaal.nl verder onder vlag AutoScout24