Online occasionsites Gaspedaal.nl en Autotrack.nl gaan met elkaar samenwerken. Middels een joint venture willen beide bedrijven de volledige Nederlandse markt bedienen.
Dat laten moederbedrijven TMG en de Persgroep in een persverklaring weten. De twee ondernemingen gaan verder onder de naam Automotive Mediaventions. De Persgroep (Autotrack.nl) behoudt 51 procent van de aandelen, TMG ( Gaspedaal.nl) de rest. Sander van den Hout, directeur van de Persgroep Online Services, zal het nieuwe bedrijf gaan leiden.
De twee websites zitten in elkaars vaarwater. Gaspedaal toont het beschikbare auto-aanbod in Nederland en Autotrack biedt daarnaast meer informatie over de occasions. Naar eigen zeggen kunnen de beide bedrijven samen consumenten beter informeren en bedienen. Voor aangesloten autobedrijven geldt dat zijn bij één partij terecht kunnen om de consument te bereiken. ‘Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij’, aldus Van den Hout.
Rechtszaak
Toch werd het vijf jaar geleden nog voor onmogelijk gehouden dat beide bedrijven samen zouden gaan. Toen waren de ondernemingen nog verwikkeld in een rechtszaak. Gaspedaal.nl was toen één van de concurrenten die de database van Autotrack.nl gebruikte. Dat leidde tot frustratie van eigenaar de Persgroep en een rechtsgang. Het Hof van Justitie besloot uiteindelijk dat Gaspedaal geen gebruik mocht maken van de database van Autotrack.
De transactie wordt naar verwachting in juli afgerond.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Gaspedaal samen met Autotrack
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.