Online supermarkt Crisp breidt haar activiteiten uit naar de foodservice. Bedrijfsrestaurants en basisscholen krijgen via Sodexo Nederland en TommyTomato toegang tot lokaal geproduceerde en seizoensgebonden ingrediënten.
Leveranciersnetwerk voor bedrijven en scholen
Crisp stelt haar leveranciersnetwerk beschikbaar aan Sodexo, marktleider in duurzame bedrijfscatering. Ingrediënten van kleinschalige boeren worden ingezet voor lunches bij klanten van Sodexo’s merk Modern Recipe, waaronder APG en PGGM. De samenwerking benadrukt regeneratieve landbouw: producten van boeren die bijdragen aan biodiversiteit krijgen letterlijk een plek op het lunchmenu.
Ook TommyTomato maakt gebruik van Crisp voor verse ingrediënten. Deze organisatie verzorgt groenterijke schoolmaaltijden. In de eigen keuken van Crisp worden gerechten als Magische Maantjes en Sterren Stoof bereid. Daarmee draagt de supermarkt bij aan gezonde eetgewoonten onder kinderen en bevordert ze kansengelijkheid in het onderwijs.
Crisp ziet in foodservice een schaalbaar kanaal voor duurzame groei. Volgens medeoprichter Michiel Roodenburg groeit de omzet in bedrijfslunches jaarlijks met 50 procent: ‘Een goede lunch is een serieuze arbeidsvoorwaarde. Wij maken deze lokaal, vers en duurzaam beschikbaar op grotere schaal.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Crisp betreedt grootzakelijke markt met verse, duurzame producten