Het Nederlandse beddenbedrijf Swiss Sense heeft een herfinanciering van ruim 100 miljoen euro afgerond. Met het groeikapitaal wil de retailer zijn internationale expansie versnellen, onder meer in Scandinavië.
Versnelling van internationale groei
De herfinanciering kwam tot stand in samenwerking met ING, Rabobank en corporate finance-adviseur Nielen Schuman. Ook aandeelhouder 365 Capital blijft betrokken. Swiss Sense investeert het kapitaal in verdere uitbreiding in Scandinavië, en in innovatie en digitalisering van zowel de formule als de keten.
De retailer is actief in vijf Europese landen en telt ruim 110 winkels. Swiss Sense zet sterk in op een omnichannelstrategie waarin fysieke winkels en online verkoop elkaar versterken. Volgens ceo Martin Diks, vierde generatie in het familiebedrijf, heeft het schaalbare businessmodel zich in meerdere markten bewezen.
Omnichannelstrategie als fundament
Ondanks uitdagende marktomstandigheden in de retailsector realiseert Swiss Sense naar eigen zeggen een EBITDA van meer dan 55 miljoen euro. Het bedrijf blijft investeren in digitale transformatie, klantbeleving en slimme logistiek. De fysieke winkel blijft een essentieel onderdeel van de strategie, als plek voor advies en beleving.
Swiss Sense telt inmiddels meer dan 2.000 medewerkers en bedient ruim 2 miljoen klanten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Swiss Sense haalt 100 miljoen op voor Europese expansie