Delhaize zet een flinke stap in e-commerce met een nieuw distributiecentrum in Vorst. De supermarktketen wil hiermee het aantal online bestellingen verdubbelen en haar marktpositie versterken.
Het gloednieuwe centrum moet het huidige volume van 25.000 bestellingen per week – nu nog verwerkt in Puurs – op termijn verdubbelen. Delhaize investeert 53 miljoen euro in de locatie, waarmee het bedrijf zijn leidende positie in thuislevering wil verstevigen. De concurrentie groeit, met onder andere Colruyt als uitdager. Ook op het gebied van click & collect wil Delhaize groeien. Sinds april zijn de verwerkingskosten voor afhaalbestellingen afgeschaft, wat het kanaal aantrekkelijker maakt voor klanten.
Het centrum speelt een belangrijke rol in de omnichannelstrategie van Delhaize. Volgens het bedrijf bezoekt 80 procent van de onlineklanten ook fysieke winkels. De nieuwe locatie op het voormalige Lipton-terrein in Vorst moet uiteindelijk werk bieden aan 400 mensen.
Duurzaam gebouwd, strategisch gepositioneerd
Het gebouw voldoet aan strikte duurzaamheidsnormen. Er wordt geen fossiele energie gebruikt; verwarming komt van warmtepompen, zonnepanelen en restwarmte uit koelinstallaties. Materialen van de oude fabriek zijn hergebruikt bij de bouw. Delhaize ziet de investering als een strategische zet om jongere generaties en gezinnen aan zich te binden – zowel online als in de winkel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Delhaize opent nieuw e-commercecentrum om groei te verdubbelen