Twinkle | Digital Commerce

‘De toekomst van e-commerce marketing vereist volledige controle over data’

2024-08-26
1000562
  • [branded content]
  • 2:29

Personalisatie is het sleutelwoord in de moderne e-commerce. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw klantcommunicatie echt aansluit op de behoeften van je doelgroep? Bij Cloud Nine Digital geloven ze dat het antwoord ligt in een solide datafundament. “De opkomst van AI en machine learning zorgt ervoor dat de kwaliteit van je data belangrijker is dan ooit. Want zonder betrouwbare data zijn alle mooie technologieën nutteloos”, zegt Alexander van Buuren van Cloud Nine Digital.

LevelUp Group voorziet je van nieuwe inzichten tijdens vijf inspirerende sessies op ShoppingToday!

Met de snelle groei van AI en machine learning in de e-commercewereld, wordt de afhankelijkheid van data steeds groter. Dat brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. “We kennen allemaal het principe van ‘shit in, shit out’. Als je geen controle hebt over je data, krijg je een stroom aan irrelevante en zelfs schadelijke boodschappen richting klanten”, legt Janus de Visser uit. De focus van Cloud Nine Digital ligt dan ook op het bieden van die controle. Door klanten te helpen hun data te organiseren en te optimaliseren, zorgen ze ervoor dat bedrijven echt kunnen profiteren van de kracht van AI en machine learning.

Transparantie en klantgerichtheid

Een van de pijlers van Cloud Nine Digital is de nauwe samenwerking met hun klanten. Feedback speelt hierin een centrale rol. “We hebben een transparante relatie met onze klanten, waarin we continu feedback ontvangen en daarmee onze diensten verbeteren,” zegt Van Buuren. Die transparantie zorgt ervoor dat Cloud Nine Digital kan inspelen op de snel veranderende markt en de uitdagingen van klanten begrijpt. “Of het nu gaat om de overstap naar GA4, het omgaan met privacyregels of de implementatie van first-party data, we zorgen dat onze klanten altijd goed geïnformeerd zijn en de juiste keuzes kunnen maken.”

Innovatie en datafundament

Cloud Nine Digital speelt in op trends door voortdurend te investeren in productontwikkeling. Dit jaar ligt de focus vooral op het monitoren en verbeteren van datakwaliteit. “We willen dat onze klanten volledige controle hebben over de data die hun marketingtechnologie voedt. Alleen dan kunnen ze echt gepersonaliseerde en effectieve klantbelevingen creëren”, zegt De Visser.

Met hun innovatieve aanpak helpt Cloud Nine Digital bedrijven zoals New York Pizza om echt het maximale uit hun data te halen en hun klanten op een persoonlijke en relevante manier te bereiken. Tijdens hun sessie op Shopping Today zullen Van Buuren en De Visser laten zien hoe een slimme inzet van Google Cloud in combinatie met het CDP van Bloomreach bedrijven zoals de Nederlandse fastfoodketen, New York Pizza, helpt bij het personaliseren van klantcommunicatie. “De kern van onze boodschap is de businesswaarde die te realiseren is met een goed datafundament. We hopen bezoekers te inspireren om te ontdekken welke waarde er in hun eigen data schuilt.”

Bestel tickets!

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met LevelUp Group
Tekst BBP Media Foto’s Zuiver Beeld