Twinkle | Digital Commerce

Enkele procenten groei online tak Ahold Delhaize; gissen naar bol

2024-08-07
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Ahold Delhaize heeft de kwartaalcijfers van het tweede kwart gepresenteerd. In dat kwartaal steeg de online omzet met 3,9 procent naar ruim 2,2 miljard euro. De rol van platform bol in de rapportage lijkt inmiddels uitgespeeld.

Jarenlang besteedde Ahold Delhaize aandacht aan de prestaties van de Twinkle100-aanvoerder. Maar sinds begin dit jaar stopte het daar ineens mee. Een woordvoerder van Ahold Delhaize liet eerder weten dat er geen speciale reden is waarom het platform buiten beschouwing wordt gelaten. Toen werden op navraag ook de cijfers van bol nog gedeeld: een plus van 1 procent in handelsvolume.

En dus moeten we het met de algemene kwartaalcijfers van Ahold Delhaize doen. Daarin steeg de online omzet zoals gezegd dus licht, naar 2,2 miljard euro. De ‘Net consumer online sales’ een verzamelnaam voor de online verkopen bij Ahold Delhaize plus de partnerverkopen, steeg met 2,7 procent naar ruim 2,9 miljard euro.

De volledige omzet van de groep nam in het tweede kwartaal nam met 0,8 procent toe tot 44 miljard euro. Onderaan de streep blijft daar een nettowinst van 499 miljoen euro van over, een stijging van 6,6 procent.