Twinkle | Digital Commerce

Pink Gellac opent eerste winkel in Frankrijk

2024-06-11
1000562
  • [nieuws]
  • 1:46

Nagellakmerk Pink Gellac heeft vorige week de deuren geopend van zijn eerste winkel in Frankrijk. Volgens het merk een nieuwe stap in de ambitie om de leidende aanbieder van gelnagellak in Europa te worden.

Deze nieuwe Colour Boutique, zoals Pink Gellac zijn winkels noemt, is de elfde in de reeks. De eerste winkel werd in 2021 in Nederland geopend, een jaar later volgde de eerste opening in België en dit jaar komt Frankrijk erbij. Maar ook de uitbreiding in Nederland staat niet stil, zo opende Pink Gellac afgelopen maart een winkel aan de Rotterdamse Lijnbaan en voor het einde van deze maand gaan de deuren van Pink Gellac Maastricht open.

De Franse consument

De winkel is te vinden op de Rue de Rivoli in Parijs, één van de meest drukbezochte winkelstraten van Europa volgens Pink Gellac. ‘Wij zijn bijzonder trots onze vleugels uit te slaan naar de Franse markt, de bakermat van een aantal iconische beautymerken’, zegt Thera Strietman, ceo van Pink Gellac, in een persbericht. ‘Dat doen we vanzelfsprekend met een webshop die speciaal op de wensen, voorkeuren en kleuren van de Franse consument is afgestemd, maar ook met een inspirerende brand store op een van de mooiste winkellocaties van Parijs.’

Omnichannel

Pink Gellac past een omnichannelstrategie toe waarbij fysieke winkels en de webshop elkaar versterken. Toch is het besluit om winkels te openen niet over één nacht ijs gegaan, vertelde Strietman eind vorig jaar aan Twinkle. ‘Het toevoegen van winkels aan je businessmodel brengt complexiteit met zich mee; online is het schap immers eindeloos, kun je elk product visueel goed presenteren, krijgt elke consument dezelfde productinformatie te zien en draait de winkel in het weekend gewoon door zonder dat je er echt omkijken naar hebt’, aldus Strietman. ‘Mijn eerste advies zou zijn om je te verdiepen in de consument en echt te begrijpen welke meerwaarde fysieke distributie zou brengen. Online heb je het gemak, offline de brand experience; maar dan moet je wel in staat zijn om deze ervaring te bieden en de consument moet voldoende betrokken zijn bij je product om daar ook echt in geïnteresseerd te zijn.’

Beeld: Pink Gellac