Na 12 jaar is er een nieuwe ceo bij de Bijenkorf: Giovanni Colauto geeft het stokje door aan Matthijs Visch. ‘Ik kijk er enorm naar uit om deel uit te maken van de Bijenkorf en het bedrijf naar een volgende fase te leiden.’
Dit zegt Visch in een persbericht. De nieuwe ceo heeft ruime ervaring in het aansturen en leiden van organisaties die producten, diensten en ervaringen leveren aan klanten over de hele wereld. Hij woonde en werkte in o.a. Parijs, Tokio, Istanbul en Portland.
Iconisch merk
De afgelopen twee jaar was Visch General Manager van Patagonia EMEA. Hij was hier verantwoordelijk voor de groeiende activiteiten van het merk in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met in totaal elf winkels. ‘Ik vind het geweldig om bij de Bijenkorf aan de slag te gaan,’ aldus Visch, ‘een iconisch merk dat ik al heel lang bewonder. De Bijenkorf heeft een lange geschiedenis en neemt een unieke plaats in binnen de Nederlandse en internationale warenhuisretail, door voortdurend te innoveren, pionieren en klanten bijzondere ervaringen te bieden.’
Seflridges Group
Het moederbedrijf van de Bijenkorf is de Selfridges Group, dat sinds eind vorig jaar onder de Thaise investeerder Central Group valt. De Selfridges Group bestaat uit achttien winkels, waaronder Selfridges in het Verenigd Koninkrijk, Brown Thomas and Arnotts in Ierland en de Bijenkorf in Nederland.
Het is goed voor de Bijenkorf om onder een nieuwe CEO te gaan werken! Iemand die van buiten komt en die een enorm stuk ervaring hebt zoals in dit artikel te lezen is! De Bijenkorf draait niet echt goed met een minimale explorabele winst! In de winkels moet sowieso MEER verkocht worden en verkopen is een vak, ook bij de Bijenkorf! Maar dat vak wordt niet door iedereen goed uitgevoerd en de informatie naar de vloermedewerkers kan EN moet veel beter! De heilige huisjes van de Bijenkorf zijn talrijk en daar moet een einde aan komen!!
C. Arkesteijn
Je reactie op C. Arkesteijn: