DHL wil zijn netwerk voor out-of-home bezorging in Zweden in 2024 uitbreiden met zo'n 1.000 pakketautomaten en gaat daarbij onder meer gebruik maken van de white label oplossing van partner iBoxen.
Het aantal verzendingen en online shoppers neemt in Zweden voortdurend toe. Dit wordt onder meer bevestigd door de jongste pakketindex van de Zweedse Vereniging van Transportbedrijven, die voor 2023 een stijging van het pakketvolume van bijna 9 procent registreerde, schrijft DHL in een bericht.
Voorkeur voor pakketautomaten
In Zweden, waar servicepunten van oudsher de eerste keuze zijn voor klanten, is het consumentengedrag de afgelopen jaren veranderd en is er een groeiende vraag naar verschillende bezorgopties, met een toenemende voorkeur voor pakketautomaten. Ook zijn er volgens DHL plannen om de elektrificatie van de last mile verder te bevorderen, nieuwe diensten te introduceren en de bekendheid van het merk en dienstenportfolio in de markt verder te vergroten.
Blijvend bewustzijn
Robert Zander, ceo van DHL Freight Zweden & Nordics geeft aan dat de e-commerce voortdurend evolueert en DHL evolueert daarin mee. ‘Door onze aanwezigheid op de Zweedse markt uit te breiden, willen we een blijvend bewustzijn onder de consumenten creëren. De introductie van een aanzienlijk aantal pakketautomaten is de eerste stap in onze inspanningen om de beschikbaarheid van onze diensten te vergroten en e-retailers en consumenten een beter aanbod te bieden. We willen de eerste keuze zijn voor verladers en ontvangers.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
DHL breidt bezorgaanbod in Zweden uit