Alibaba is van plan om een aantal activa uit de consumentensector te verkopen, waaronder levensmiddelenbedrijf Freshippo en retailer RT-Mart.
Dit melden enkele bronnen volgens Reuters. Het plan van Alibaba om diverse onderdelen te verkopen komt op een moment dat het bedrijf de focus heeft verlegd naar zijn winstgevende e-commercebedrijfsmodel. Eddie Wu, die sinds september Daniel Zhang vervangt als ceo van Alibaba, gaf aan dat elk van zijn bedrijven de markt onafhankelijk zou benaderen en dat het een strategische evaluatie zou uitvoeren om onderscheid te maken tussen ‘kern’ en ‘niet-kernactiviteiten’. Het bedrijf is in gesprek geweest met diverse investeerders over deze activa. De gesprekken bevinden zich in een vroeg stadium en Alibaba zou kunnen besluiten om niet verder te gaan, meldt Reuters.
Alibaba en RT-Mart gaven geen reactie op de verzoeken van Reuters om commentaar. Een woordvoerder van Freshippo ontkende dat Alibaba van plan was het bedrijf te verkopen en weigerde verder commentaar te geven.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Alibaba overweegt de verkoop van enkele activa’