Twinkle | Digital Commerce

Crisp start met eigen maaltijdbox

2024-01-10
1000562
  • [nieuws]
  • 1:07

Online super Crisp lanceert de weekbox: een maaltijdbox met wisselende producten die vooral bestaan uit seizoensproducten.

Met de box halen klanten voldoende producten in huis om drie dagen in de week een maaltijd op tafel te zetten. Recepten worden volgens het bedrijf door chefs samengesteld.

Crisp brengt verschillende soorten weekboxen op de markt, naast de ‘normale’ weekbox gaat het om de weekbox vega, de snelle weekbox, de snelle weekbox vega en de weekbox vegan. Klanten bepalen middels een abonnement zelf hoe vaak ze de box willen ontvangen.

In de boxen zitten dus seizoensgroenten, die in Nederland verbouwd worden, zoals Yacon, postelein, paarse peen, schorseneren en aardpeer. ‘Er is genoeg aanbod uit het seizoen om elke dag iets verrassends op tafel te zetten. Toch verdwijnen veel groenten langzaam van ons bord’, zegt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp. ‘Dat is ook niet zo gek als je ze in het huidige voedselsysteem niet zomaar tegenkomt. Daarnaast weet de consument vaak niet hoe je deze producten smaakvol kunt bereiden. Al onze recepten worden wekelijks ontwikkeld door chefs en professionals die zich laten inspireren door de lokale oogst. Dat levert winst op, op meerdere vlakken: meer variatie op je bord, minder voedselkilometers en vooral: eindeloos veel smaak.’

Een jaar geleden nam het bedrijf nog aanbieder van maaltijdboxen De Krat over.

Lees ook: ‘Crisp legt de puzzelstukjes op hun plek’ (Twinkle 3 2023)