Het is het duurzame warenhuis Tomo niet gelukt om het hoofd boven water te houden. Wegens een gebrek aan financiële middelen is het bedrijf genoodzaakt faillissement aan te vragen.
Het bedrijf begon in maart van dit jaar met een winkel, later werd gestart met een online platform. Tomo wilde consumenten enthousiasmeren om duurzaam te kopen. ‘Het is van belang dat de consument makkelijk kan achterhalen wat een merk speciaal maakt, waarom het duurzaam is en waar het product vandaan komt’, liet medeoprichter Marjan Haselhoff eerder weten in gesprek met Twinkle.
Ook in de webshop stond duurzaamheid centraal. Daarnaast werd duurzaam omgegaan met het online assortiment: Haselhoff: ‘We zetten niet direct alles online. Elke zes weken plaatsen we een deel van het assortiment op de website, en dat rouleren we voortdurend. Zo zie je elke keer dat je online kijkt een nieuwe selectie Tomo-artikelen.’
Tomo zou al langer te maken hebben gehad met financiele problemen. Of er nog toekomst in het concept zit is niet bekend. In een statement heeft het bedrijf het over een ‘forever goodbye’.
Foto: Tomo
Lees ook: Tomo ziet de klant liever in de winkel' (Twinkle 3 2023)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Warenhuis Tomo vraagt faillissement aan, slechts maanden na start
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.