De Zweedse meubelgigant Ikea wil klanten gaan belonen wanneer ze een van de digitale kanalen van het bedrijf gebruiken. In Nederland moeten we nog wel even geduld hebben, de verwachting is dat het eind 2025 hier beschikbaar zal zijn.
Dit meldt Etailment.de. Volgens de plannen van het bedrijf kunnen klanten punten verzamelen voor het familieprogramma (Ikea Family) als ze inloggen op de app of bij het online plannen van hun keuken of woning. De punten kunnen vervolgens gebruikt worden voor kortingen, gratis advies of, jawel, Zweedse balletjes! Het nieuwe beloningsprogramma is al van start gegaan in Australië, Italië en Portugal. Eind 2025 willen ze het programma overal uitgerold hebben.
Dat Ikea meer in gaat zetten op de digitale kanalen, konden we in Twinkle 02 al lezen in het interview met country e-commerce integration manager Christian Markwat. Daarin werd aangegeven dat de Ikea-app voortdurend doorontwikkeld wordt en daardoor steeds beter inspeelt op de omnichannel strategie van het bedrijf. Door app-gebruikers voordelen te bieden in de winkel – denk aan makkelijk scannen en afrekenen – neemt ook het gebruik daarvan buiten de winkel toe. Markwat ziet er de voordelen zeker van in. ‘App-gebruikers hebben meer betrokkenheid met ons merk. Ze blijven langer actief in de app, bekijken meer artikelen en het aankooppercentage is hoger dan op de website. Qua e-commerce is Ikea zeker geen voorloper, maar we zetten nu flink in op omnichannel.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ikea gaat punten uitdelen voor loyaliteit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.