Cosmeticamerk Rituals heeft in 2022 flink uitgebreid met extra winkels en shop-in-shops in diverse landen. De omzet steeg, maar de winst daalde.
Vorig jaar wist Rituals flink uit te breiden met 116 eigen winkels en zo’n 500 extra shop-in-shops, te vinden in warenhuizen en parfumerieën. Dat meldt het FD. Italië en Finland werden in 2022 aan het lijstje landen toegevoegd en verder breidde het merk vooral in Duitsland en Frankrijk uit. Hierdoor steeg de omzet met zo’n 28 procent naar 1,4 miljard euro. Echter, de winst viel een stuk lager uit en daalde van 123 miljoen euro (2021) naar 112,6 miljoen. Dit is te wijten aan meer uitgaven voor huur, personeel, marketing en grondstoffen. Ook werd er een flink bedrag uitgegeven aan de inrichting van winkels en de inventaris.
Het merk richt zich al een tijd op de Aziatische markt. De eerste winkels in Hong Kong zijn open en er zijn plannen om ook in China fysieke winkels op te gaan zetten. Op dit moment verkoopt het merk er via onlineplatformen zoals Alibaba.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Rituals groeit flink, winst valt tegen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.