Twinkle | Digital Commerce

Rituals zet stappen als ‘beautytechbedrijf’

2020-12-24
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

In de online rubriek e-bites vangt Twinkle een opvallende quote. Eén die je wellicht hebt gemist, maar die genoeg gespreksstof doet opwaaien. Deze keer Raymond Cloosterman, directeur van cosmeticabedrijf Rituals.

Volgens Cloosterman stonden cosmeticaproducten in de pre-coronatijd niet echt bovenaan de digitale verlanglijstjes. Maar de pandemie heeft dat beeld enorm veranderd, legt hij uit in een interview met zakenblad De Tijd: ‘Vorige kerst verkochten we 10 procent van onze pakjes online. De voorbije maanden steeg onze webverkoop naar 25 procent en de voorbije weken was het nog meer.’ Deze week lanceerde Rituals – overigens niet als enige retailer – een bezorgservice om pakjes toch nog bij consumenten te kunnen bezorgen. Werknemers van het merk bezorgen daarbij zo’n 50.000 pakjes.

Maar ook na de covid-19-pandemie blijft Rituals, dat stelt hard op weg te zijn om een ‘beautytechbedrijf’ te worden, investeren in e-commerce. Zo komt er meer ruimte voor online personalisatie. ‘Binnenkort kan je ook in onze webshops producten samenstellen, waarna we je gepersonaliseerde parfum en shampoo opsturen’, vervolgt Cloosterman. Tot slot laat de directeur weten meer in te willen zetten op een omnichannel winkelervaring, zo kunnen klanten ‘in een tweede stap’ in de 800 Rituals-winkels via een scherm producten bestellen.