Twinkle | Digital Commerce

Douglas: een derde omzet is online

2023-05-31
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Het online aandeel van parfumerie Douglas is goed voor een derde van de totale omzet. Dat blijkt uit de meest recente kwartaalcijfers van 2023. De omzet steeg in totaal met 19,3 procent tot 858 miljoen euro.

De online business groeit procentueel iets harder (20 procent) dan de omzet van de winkels (19,5 procent). Volgens Douglas komt de online groei vooral door en toename in app-gebruik van klanten. De omzet via dat kanaal steeg namelijk met 27 procent, zowel door een toename in bestellingen als aantal maandelijkse gebruikers.

Onder de streep zijn de cijfers iets minder positief. De brutowinst stijgt weliswaar met een derde tot bijna 127 miljoen euro. Maar uiteindelijk blijft daar een nettoverlies van 55,6 miljoen euro van over. Vorig jaar was dat nettoverlies overigens 45,3 procent meer. ‘Met deze resultaten zetten we onze positieve trend voort en laten we zien dat ons omnichannelmodel precies de juiste aanpak is’, aldus ceo Sander van der Laan.