Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh bedient minder klanten, maar krijgt er wel meer van

2023-04-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

Maaltijdbox aanbieder HelloFresh zag het aantal actieve klanten in het eerste kwartaal van dit jaar dalen met bijna 5 procent. Er werden minder orders geplaatst en maaltijden bezorgd, toch stijgt de omzet van het bedrijf.

Bezoekers betalen gemiddeld ruim 61 euro voor een bestelling, bijna 9 procent meer dan in hetzelfde kwartaal in 2022. Die stijging komt vooral door effecten van inflatie en de stijgende prijzen van voedsel. Resultaten vallen dan ook tegen: de brutowinst nam met een derde af tot 66,1 miljoen euro. Vooral in de internationale markten heeft HelloFresh moeite om resultaten te boeken.

Het bedrijf richt zich volgens ceo Dominik Richter de komende tijd dan ook op het uitbouwen van de klantpropositie om er zo voor te zorgen dat weer meer klanten naar HelloFresh gaan. ‘Ik ben ervan overtuigd dat dit de winstgevendheid van onze maltijdactiviteiten verder zal stimuleren', aldus Richter

Voor het volledige boekjaar verwacht het bedrijf een brutoresultaat tussen de 460 en 540 miljoen euro. Dat zou betekenen dat het resultaat de komende kwartalen aanzienlijk moet verbeteren.