Didi sloeg in 2021 een nieuwe, duurzamere weg in. Inmiddels is het bedrijf na een eerder faillissement weer geruime tijd actief als pure player. En is het weer van plan om de stap naar de fysieke schappen te maken.
Commercieel directeur Paul de Vries vertelde vandaag tijdens Shopping Today over het platform. Zelf winkels openen wil Didi dus niet: ‘Die les hebben we wel geleerd’, aldus De Vries. Maar dat Didi kansen ziet in fysiek, is wel duidelijk: ‘We denken aan pop up-stores en willen bij andere retailers in de winkel liggen. Didi gaat wel naar de fysieke winkels maar opent dus geen eigen winkels.’
In zijn presentatie sprak De Vries verder over een samenwerking met EffectiveProfiles, waardoor het fashionplatform slim data kan inzetten om meer te weten over klanten, en daar handig gebruik van kan maken. Daardoor kan het bedrijf ook inspelen op een hot topic in de online fashionbranche: retouren. ‘Door slim in te zetten op data hebben we het retourpercentage weten terug te dringen van 42 naar 33 procent, en dat daalt nog steeds’, besluit De Vries.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Didi: ‘Uiteindelijk liggen we weer in de fysieke winkel’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.