Kraft Heinz gaat meer producten aanbieden in de digitale schappen van de verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot. Er worden twee ontbijtproducten toegevoegd aan het assortiment.
Het gaat in eerste instantie over chocoladehagelslag van Koninklijke De Ruijter en Brinta havermout. Deze worden in zakken van respectievelijk 600 en 300 kilogram geleverd aan Pieter Pot. Daarmee worden zo’n 1538 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard, aldus Kraft Heinz. Het zal hoogstwaarschijnlijk niet bij deze twee producten blijven, de twee bedrijven onderzoeken hoe de samenwerking uitgebreid gaat worden naar nieuwe producten.
De samenwerking ging in 2021 van start toen er verschillende sauzen werden toegevoegd aan het verpakkingsvrije assortiment van de online super. Medeoprichter en ceo van Pieter Pot, Jouri Schoemaker, is vastberaden om de verpakkingscyclus volledig circulair te maken, zo licht hij toe in een persbericht: ‘We begrijpen dat dit voor leveranciers veel uitdagingen met zich meebrengt, maar onze samenwerking met Kraft Heinz laat zien dat het kan.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kraft Heinz intensiveert samenwerking Pieter Pot
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.